Visitekaartjes lijken misschien ouderwets, maar visitekaartjes hebben nog steeds een handige functie. Wij van Lightbulb zijn grote voorstanders van visitekaartjes. Daarom noemen we in dit artikel, naast het feit dat visitekaartjes gewoon hartstikke leuk zijn om te hebben, nog 5 redenen waarom je een visitekaartje móét hebben.
De 5 redenen op een rijtje
1. Promotiemateriaal
Onderschat de kracht van een goed ontworpen visitekaartje niet. Hoe mooier, slimmer of origineler het design hoe makkelijker mensen jou onthouden. Visitekaartjes werken als herinneringen, zo kan iemand op een later moment contact met je opnemen. Ze vertegenwoordigen jouw bedrijf, dus laat ze voor je spreken.
2. Snel
Wanneer je aan iemand 6x moet uitleggen hoe je jouw naam spelt, je e-mail of je telefoonnummer moet herhalen dan kost dit heel veel tijd. Een visitekaartje heb je zo gegeven, doordat iemand op een later en rustiger moment jouw visitekaartje weer tegen komt en mogelijk contact opneemt is de kans dat ze je onthouden groter. Dit omdat ze bewuster bezig zijn met de informatie goed overtypen en bekijken wat jouw bedrijf precies inhoud.
3. Je kunt je info achterlaten of neerleggen
Een visitekaartje kun je ergens neerleggen of achterlaten. Dit kan ook een groot voordeel zijn omdat op die manier mensen je kaartje meenemen en er naar gaan kijken. Visitekaartjes wil je eigenlijk rondstrooien als confetti, hoe meer er in omloop zijn hoe vaker ze gezien worden. Zo wordt er sneller een gesprek gestart over jouw bedrijf, of denkt iemand eraan om contact op te nemen.
4. Geen spel/schrijffouten
Naast de snelheid en het makkelijk achterlaten of neerleggen van je informatie is misschien wel het grootste voordeel dat de kans op spelfouten veel kleiner is. Als jij je kaartje geeft kan iemand altijd terug kijken wat de kloppende schrijfwijze is, bijvoorbeeld van een telefoonnummer of e-mailadres. Ook krijgen mensen gelijk een beeld bij jouw logo en huisstijl. Beelden spreken nou eenmaal duizend woorden. Als iemand jouw logo herkent en associeert met jouw bedrijf is de kans groter dat mensen je onthouden.
5. Legitimiteit
Wanneer je aan het netwerken bent op een event is het belangrijk dat je jouw bedrijf zo goed mogelijk aanprijst. Veel mensen kennen elkaar, of hebben mogelijk al iemand op het oog. Als je hier tussen wilt komen en herinnerd wilt worden dan is zo’n kaartje ideaal. Dat kaartje moet jouw bedrijf vertegenwoordigen op slechts 48 vierkante centimeter. Zorg dat die centimeters tellen en laat een kaartje ontwerpen door een professional.
Tip!
Wil jij toch wat meer mee gaan in de modernere versie van het visitekaartje? Neem dan een kijkje op onze pagina over digitale visitekaartjes.
Heb je vragen? Neem contact op, of laat een reactie achter!