Waarschijnlijk heb je onze vorige blog over SEO tips voor starters al gelezen, hier in ging het over Tip 1: Schrijven voor je klant (en voor google) en Tip 2: Meta description en H1-titels. Heb je deze nog niet gelezen? Klik dan hier.
Deze blog gaat over twee andere SEO tips voor starters die we jullie willen meegeven, het belang van links en van bloggen. SEO is essentieel om te zorgen dat je hoog gerankt wordt op google. Niemand weet exact hoe de algoritmen werken, maar zeker is dat deze tips je op zijn minst helpen om hoger te komen in de zoekresultaten.
Tip 3: Links
Nu is het aan jou om te zorgen dat je wordt aanbevolen, genoemd of gedeeld. Zorg dus dat je content zo waardevol is dat mensen dit willen delen. Kijk of je genoemd kan worden door andere ondernemers in blogs, aanbevelingen of samenwerkingen. De kwaliteit van deze links is erg belangrijk. Staat je link bijvoorbeeld op een forum waar iedereen op kan delen, dan zal deze link kwalitatief minder zijn omdat iedereen er kan plaatsen. Wat ook goed werkt is een samenwerking. Zo kunnen wij als we drukwerk hebben ontworpen, bijvoorbeeld visitekaartjes, een samenwerking aan gaan met een drukker. Dan kan de drukker ons aanbevelen voor het ontwerpen van visitekaartjes, en kunnen wij hem aanbevelen voor drukwerk. Win-win dus.
Het technische verhaal hierachter is eigenlijk dat het web zo groot is dat er links moeten worden gelegd om te zorgen dat de googlebots (spiderbots) jouw website kunnen vinden. Hoe meer links er naar jouw website liggen hoe vaker een bot jouw website tegenkomt. En dus ook hoe hoger die in de ranking zal staan.
Tip 4: Bloggen!
Last but not least, start met een blog! Google is hier gek op (let er wel op dat je een blog wel moet bijhouden als je er een begint…). Hierin kun je gerelateerde onderwerpen bespreken, zoals wij nu ook doen. We delen kennis met onze lezers, google inventariseert waar onze site over gaat en zo worden we hoger in de ranking gezet.
Nog een extra tip, zorg dat je ook binnen je blogs logische links legt. En zorg ook dat je content wel te maken heeft met je product/dienst. Google is namelijk slim genoeg om te weten of je klinkklare onzin aan het bloggen bent om vindbaar te worden.
Vragen? Laat een reactie achter! Vinden we gezellig.