DoorFreya/
/

Waarom een verouderde/ onverzorgde website je bedrijf alleen kwaad doet

In deze blog hebben we het erover waarom je moet zorgen dat je website niet alleen up-to-date is met informatie maar ook qua design. Misschien heb je jaren geleden een website laten bouwen, bekijk dan eens kritisch jouw website. 

Zeker nu met Covid-19 zijn we nog meer ‘online’ gaan leven. Hierdoor wordt jouw online branding dus ook steeds belangrijker. Hou er dus rekening mee dat wanneer mensen jouw winkel bezoeken ze waarschijnlijk ook al op je website hebben gekeken. Of wanneer je een dienst aanbiedt, grote kans dat ze jou hebben gevonden via Google. Nu is de grote vraag aan jou, wat wil je uitstralen? Wanneer je op een onverzorgde en oude website komt geef je mensen nou niet bepaald een ‘warm’ welkom. Zorg dus dat je mensen gelijk enthousiasmeert zodat ze jouw product of dienst willen aanschaffen.

 

Een aantal redenen:

1. Nalatigheid
Als je website er uit ziet alsof niemand ernaar omkijkt, dan geef je een verkeerd beeld af naar je potentiële klanten. Het ziet er onverzorgd uit en mensen denken al gauw dat jouw bedrijf minder professioneel is terwijl dat helemaal niet waar hoeft te zijn. Zorg dus dat jouw website net zoveel aandacht krijgt als jouw dienst of product. Die moeten immers ook uitgewerkt zijn tot in de puntjes en representatief naar buiten!

2. Google ranking
Door lang je website niet te onderhouden, updaten of nieuwe informatie toe te voegen zal je Google ranking erg zakken. Hierdoor wordt het steeds lastiger om gevonden te worden op Google. Je moet er dus altijd voor zorgen dat er recente informatie op je website staat. 

3. Voordeel voor je concurrentie
Doordat jouw website er outdated uit ziet zullen de websites van je concurrenten er beter uit zien en dus sneller overkomen als betrouwbaar of professioneler. Dit moet je natuurlijk ten aller tijden voorkomen. Hou je website bij en mocht je de website zelf hebben gemaakt en toch nog twijfelen over wat je uitstraalt, vraag dan om feedback van jouw doelgroep en/of van een webdesigner. (Je mag ons altijd benaderen voor gratis feedback op jouw ontwerp!)

4. Twijfel over je dienst of product
Omdat je website oud is en/of er niet professioneel uitziet lijkt het alsof de kwaliteit van je diensten ook minder goed is. Wanneer iemand van jou een dienst of product wil kopen moeten ze dit met een goed gevoel doen. Als jij slechte product fotografie hebt of slechte/oude informatie, dan zijn mensen al gauw minder bereid om ergens geld aan uit te geven. Dit is nadelig voor je omzet en voor jouw reputatie.

5. Het lijkt of je niet meer in business bent
Mogelijk zoekt iemand jouw bedrijf op via Google. Wanneer ze dan op een website komen die al erg verouderd is en zonder recente informatie dan kan iemand ook heel goed denken dat je niet meer werkzaam bent. Hierdoor loop je klanten mis. Zonde toch?

Dit zijn al 5 redenen waarom je jouw website altijd up-to-date moet houden. Onderschat het dus niet en ga het belang inzien van een verzorgde, gebruiksvriendelijke en betrouwbare website. 

Geschreven door:

Freya

Freya

Hey! Ik ben Freya. Mijn passie ligt binnen het ontwerpen en vormgeven. Ik vind het erg leuk om te tekenen, nieuwe planten uit te zoeken en buiten te zijn. Gelukkig ben ik ook redelijk goed in communiceren en doe daarom onze Social Media en Tekstschrijven.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

LIGHTBULB 
_

Hey! Wij zijn Lightbulb. We maken betaalbare websites & logo’s voor jouw bedrijf. Daarnaast zijn we ook sterk in communicatie & huisstijl. Denk hierbij aan Social Media, coloring, branding. Eigenlijk alles wat jouw bedrijf op de kaart zet.